Our First Webinar

Our First Webinar - When technology facilitates communication

Nuestro primer Webinar - Cuando la tecnología facilita la comunicación

Kindergarten and Primary Olivos, May 2017 - What's going on?

The Deputy Heads in Kindergarten and Primary decided to innovate in the presentation of the IB Primary Years Programme by means of a webinar, an online meeting where the participants listen and see a presentation.
Working together with our Digital Facilitator, Maggie Brennan, the Technology Department and the both Primary and Kindergarten team; Alejandra Tejón and Joan Gillian used the webinar format to give their presentation, answer parents’ inquiries and present several videos that illustrate how we work the Programme.
The families’ response was very good. Online participation facilitated the presence of families that increased by a 300% compared to last year.

Las vicedirectoras de Nivel Inicial y Primaria decidieron innovar en la presentación del Programa de la Escuela Primaria del IB a través de un webinar, una reunión en línea donde los participantes escuchan y ven una presentación.
Trabajando de manera conjunta con nuestra Facilitadora Digital, Maggie Brennan, el Departamento de Tecnología y todo el equipo de Primaria y Nivel Inicial; Alejandra Tejón y Joan Gillian utilizaron el formato webinar para brindar su exposición, intercambiar consultas con los padres y presentar varios videos que ilustran nuestra forma de trabajar el Programa.
La recepción de las familias fue muy buena. Participar de la charla a distancia facilitó la presencia de las familias que se incrementó en un 300% respecto del año pasado.

PYP Webinar - Kindergarten & Primary Olivos PYP Webinar - Kindergarten & Primary Olivos Calificaciones Webinar Conexiones internacionales Webinar