The Good Cook Book

Presentation of The Good Cook Book

Presentación del libro The Good Cook Book

Kindergarten & Primary Nordelta, December 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

The Good Cook Book is a project that originated in 2015 within the framework of the institutional objective, “Promoting healthy lifestyle choices”. It is the result of the work done by a group of Northlands community members, who joined efforts and put together ideas with the aim of publishing a book that compiles the work done by the Kindergarten and Primary students along their inquiry into the PYP transdisciplinary theme, “Who we are”.
It stems from the need to promote actions oriented to raise awareness on the importance of practising sports, consuming healthy food and developing healthy habits, as well as including leisure in our lives in order to have a balanced lifestyle.
The book captures images of our students in action in various moments of their school life and it includes instructions, informative texts on a variety of topics, interviews, a range of procedures and international recipes, amongst others. It reflects not only the knowledge the students have acquired, but also, and most importantly, the skills they have developed within this solidarity objective.
This marvellous idea that started small in the classroom, grew into a service learning project that involves two sections working in an articulated way.
The Good Cook Book will be on sale at the Nordelta site during December and the funds raised will be donated to one of the institutions the school collaborates with, with the aim of returning the profits to the food circuit.

El libro “The Good Cook Book” es un proyecto que se originó en 2015 en el marco del objetivo institucional “Promoviendo elecciones de vida saludable”. Es el resultado del trabajo de un grupo de miembros de la comunidad Northlands, que unieron esfuerzos y sumaron ideas con el objetivo de publicar un libro que compile el trabajo hecho por los estudiantes de Kindergarten y Primaria, a lo largo de su indagación en el tema transdisciplinario del PYP, “Quienes somos?”.
Se desprende de la necesidad de promover acciones orientadas a elevar la conciencia acerca de la importancia de: practicar deportes, consumir comida sana, desarrollar hábitos saludables, como así también incluir el ocio en nuestras vidas y así lograr un estilo de vida balanceado.
El libro capta imágenes de nuestros alumnos en acción en varios momentos de su vida escolar e incluye instructivos, textos informativos de una variedad de tópicos, entrevistas, procedimientos, y recetas, entre otras, internacionales. Refleja no sólo el conocimiento adquirido por los chicos, sino también, y más importante, las habilidades que ellos han desarrollado llevando a cabo este objetivo solidario.
Esta maravillosa idea que comenzó en un aula siendo pequeña, se transformó en un proyecto de aprendizaje solidario que involucró a dos secciones del colegio trabajando de manera articulada.
El libro “The Good Cook Book” estará en venta en la sede Nordelta durante Diciembre y los fondos recaudados serán donados a una de las instituciones con las que colabora el colegio, con el objetivo de devolver esos beneficios al circuito alimentario.