Festival de Coro en La Cumbre

Kinder 2 students are also Inquirers and Knowledgeable

Los alumnos de Sala de 2 también son indagadores e informados

Kindergarten Nordelta, September 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

Kinder 2 students inquired about the different means of transport used by people to move around.
They discovered that there are different kinds of vehicles and that each of them has a specific function.
Year 11 students built a simulated “street” to share with Kinder 2 students and experience the use of the traffic signs in real life situations.
At the end of the unit, they prepared a “city” where they put into practice everything they had learnt.
When children enjoy inquiring, they learn independently and become lifelong learners.

Los alumnos de Sala de 2 indagaron sobre los diferentes medios de transporte que emplean las personas para trasladarse. Descubrieron que hay diferentes vehículos y que cada uno cumple una función específica.
Los alumnos de Año 11 armaron un circuito vial para compartir con los chicos de sala de 2 y experimentar juntos el uso de las señales de tránsito en la vida real.
Al finalizar la indagación armaron una ciudad donde pusieron en práctica todo lo aprendido.
Cuando los alumnos disfrutan indagando, aprenden de manera autónoma y se convierten en aprendices de por vida.