The Farm - Kinder 3

The Farm - Unit of Inquiry

La Granja - Unidad de indagación

Kinder 3 - Kindergarten, August 2017 - What's going on?

During the Unit of Inquiry “The farm”, Kinder 3 learnt about the resources that farm animals provide. To do so, they started to inquire upon some animals such as ducks, bunnies, hens, chickens and roosters.
As a result of one question raised by one of the students, they decided to visit the school’s pond and learn more about the way ducks live.
During this activity, Kinder 3 students worked with three IB PYP attributes: Inquirers, Communicators and Reflective.
Congratulations Kinder 3 Bunnies and Monkeys!

Durante la Unidad de Indagación: “La Granja”, los alumnos de la Sala de 3 aprendieron sobre los recursos que los animales de la granja nos proveen. Para ello, comenzaron a indagar sobre algunos animales: patos, conejos, pollitos, gallinas y gallos.
A raíz de una pregunta realizada por uno de los alumnos decidieron visitar la laguna del colegio y aprender más sobre la forma de vida de los patos.
Durante esta actividad los alumnos de Sala de 3 trabajaron tres de los atributos del perfil del alumno PYP: Indagadores, Comunicadores y Reflexivos.
Felicitaciones a los
Bunnies y Monkeys de la Sala de 3.

The Farm - Kinder 3 The Farm - Kinder 3 The Farm - Kinder 3 The Farm - Kinder 3 The Farm - Kinder 3 The Farm - Kinder 3 The Farm - Kinder 3