Visit to the Toy Museum

Kindness Project – Caring, Reflective & Balanced

Proyecto de solidaridad – Solidarios, Reflexivos y Equilibrados

Kindergarten Nordelta, August 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

On 29 August, during our third Service Day, we celebrated Kindness day as well as Tree day. We thought it was a great opportunity to encourage our children to be caring and balanced.
During the previous days, families and school worked together helping our children perform small and simple acts of kindness at home or school trying to make others feel good.
Every time an act of kindness took place, we wrote it down in a heart and sticked it in the “Solidarity Tree” we have in our hall.
During our Service Day, assembly we reflected upon the way we felt while performing those acts of kindness and on the importance of helping others in order to build a better world.

El 29 de agosto durante nuestro tercer Service Day celebramos el Día de la Solidaridad y el Día del árbol. Pensamos que sería una buena oportunidad para trabajar con los chicos la importancia de ser solidarios y equilibrados y que todos podemos cumplirlo realizando una acción concreta.
Un simple y pequeño acto de solidaridad tanto en casa o en el colegio intentando siempre hacer el bien a otros.
En los días previos, familias y colegio trabajaron en equipo estimulando a los alumnos a realizar actos solidarios para luego escribir esta acción en un corazón y pegarlo en el Árbol de la solidaridad que se encuentra en nuestro hall.
El día de nuestro
Service Day reflexionamos juntos sobre la felicidad que nos genera ser solidarios y la importancia de ayudar a otros para construir un mundo mejor.