Everything Changes

Your hands can save lives

Tus manos pueden salvar vidas

Nordelta & Olivos, March 2017 - What's going on?

Leonardo Eraso and Patricio Masserati, both Physical Education Staff members, offered 10 training courses on cardio pulmonary resuscitation, automatic external defibrillation and first aid choking instructions for infants, children and adults to our entire adult community. Through a theoretical & practical approach, participants could experience with their body how the compressions and unblocking maneuvers should be done in each case. They asked all the necessary questions to understand the importance of this matter.
Aware of the importance of being prepared, the School incorporated two defibrillators in each site and trained all staff with an agile and effective action protocol. INFORMING OUR COMMUNITY ON THE IMPORTANCE OF THIS TOPIC, HELPS TO KNOW THAT OUR HANDS CAN SAVE LIVES.

A cargo de Leonardo Eraso y Patricio Masserati, ambos del staff de Educación Física, brindamos 10 cursos de capacitación sobre reanimación cardio pulmonar, desfibrilación externa automática y atragantamiento para lactantes, niños y adultos a toda nuestra comunidad adulta. A través de la modalidad teórico-práctica los participantes pudieron vivenciar con su cuerpo cómo se realizan las compresiones y las maniobras de desobstrucción en cada caso y hacer todas las preguntas necesarias para comprender la importancia de este tema.
Conscientes de la importancia de estar preparados ante una emergencia el Colegio incorporó dos desfibriladores en cada sede y capacitó a todo el personal con un protocolo de acción ágil y efectivo.
INFORMAR A LA COMUNIDAD SOBRE LA IMPORTANCIA DE ESTE TEMA, AYUDA A CONCIENTIZAR QUE NUESTRAS MANOS PUEDEN SALVAR VIDAS.