Valores en el corazón

To wear the NORTHLANDS' t-shirt is to have values in your heart

Llevar la camiseta de NORTHLANDS, es llevar valores en el corazón

Institutional, August 2017 - What's going on?

On 31 August, Fundación Espartanos delivered a talk to our Community. One of the founders and two Espartanos, Colo and Chino opened their hearts to tell us about their stories. We were all deeply moved by their commitment, humbleness and perseverance of the Espartanos, a team of men who decided to change their lives forever. Colo and Chino synthesized it well: "just as we learned to tackle in rugby, we learned to tackle the problems in life". At the end of the talk, as a symbol of Friendship and Service, we gave the Espartanos two NORTHLANDS' rugby t-shirts.

It was pride and emotion what we felt when we saw Chino wearing our colours while he was training the children in his neighborhood (a service he provides to others to give them the opportunity he did not have). To wear the NORTHLANDS' t-shirt is to have values in your heart. To wear the NORTHLANDS' T-shirt is to be part of a Community that works for a better world, more human and pacific, more caring and open minded, more principled and honest. The Espartanos, as real rugby gentlemen are an example of these values, and an example of Friendship and Service.

El 31 de agosto, la Fundación Espartanos brindó un charla para nuestra comunidad. Alguno de los miembros fundadores y dos Espartanos, Colo y Chino abrieron sus corazones para contarnos su historia. Todos quedamos conmovidos por el compromiso, la humildad y la perseverancia de los Espartanos, un equipo de hombres que decidieron cambiar sus vidas para siempre. Colo y Chino lo sintetizaron bien: “Así como aprendimos a tacklear en el rugby, aprendimos a tacklear los problemas de la vida”. Al finalizar la charla, como símbolo de Amistad y Servicio regalamos a los Espartanos dos camisetas de Rugby de NORTHLANDS.

Fue orgullo y emoción lo que sentimos al ver a “el Chino” usando nuestros colores mientras entrenaba a los chicos de su barrio (un servicio que él brinda para que otros tengan la oportunidad que él no tuvo). Llevar la camiseta de NORTHLANDS, es llevar valores en el corazón. Llevar la camiseta de NORTHLANDS es ser parte de una comunidad que trabaja por un mundo mejor, más humano y pacífico, más solidario y de mentalidad abierta, más íntegro y honesto. Los Espartanos, como verdaderos caballeros del Rugby son ejemplo de estos valores, son ejemplo de Amistad y Servicio.