Crianza saludable de una infancia que nos desafía - Educación Integral

Healthy Parenting of a Challenging Childhood

Crianza saludable de una infancia que nos desafía

Educación Integral - Salud, Julio 2017 - What's going on?


The lecture delivered in August of our Series "Integral Education" summoned Dr. Lucila Fernie, Head of the Department of Pediatrics at the British Hospital who addressed an audience interested in the healthy nurturing of children. During the talk she presented concepts to be able to face this challenge more prepared.

Communication, respect and effective and affective presence were the main themes of her presentation. She highly recommended the daily reading together with the child at an early age, "books build better brains" and commented on a programme called Reach out and read. She also mentioned the importance of play, the enriching exchange that occurs when playing and the value that has as a means of communication and stimulation of creativity and research.

We highlight some ideas of the talk:

  • "To learn you need to look at someone, the children will imitate everything we do and say."
  • "We must use language, communicate with short, clear and concise messages".
  • "When they are small, attract their attention and also respect the silences".
  • "It is important to be there, to talk to them and in this way to create bonds, to be interested in what they are doing and saying so that we can accompany them. It is important to ask them questions effectively."
  • "Learning is error-proof, we must tolerate imperfections, value the effort positively and accompany them when something goes wrong to reflect and understand the process."
  • A talk that left us wanting for more.

    La charla de agosto del ciclo "Educación Integral" convocó a la Dra Lucila Fernie, Jefe del Departamento de Pediatría del Hospital Británico que se dirigió a una concurrencia interesada por la crianza saludable de los hijos. Durante la charla presentó conceptos para enfrentar más preparados este desafío.

    La comunicación, el respeto y la presencia efectiva y afectiva, fueron los ejes de su presentación. Recomendó enormemente la lectura diaria junto a los chicos en edad temprana, “los libros construyen mejores cerebros” y comentó sobre un programa llamado Reach out and read. También mencionó la importancia del juego, el enriquecedor intercambio que se produce al jugar y el valor que tiene como vía de comunicación y estímulo de la creatividad y de la investigación.

    Destacamos algunas ideas de la charla:

  • “Para aprender se necesita mirar a otro, los chicos imitarán todo lo que hagamos y digamos".
  • "Hay que usar el lenguaje, comunicarnos con mensajes cortos, claros y concisos".
  • "Cuando son chicos atraer su atención y también respetar los silencios".
  • "Es importante estar, conversar y de esta manera vincularnos, estar interesados por lo que ellos están haciendo y diciendo para poder acompañarlos. Es importante hacerles preguntas en forma efectiva".
  • "El aprendizaje es a prueba de error, debemos tolerar las imperfecciones, valorar positivamente el esfuerzo y acompañarlo cuando hace mal las cosas para poder reflexionar y entender el proceso".
  • Una charla que nos dejó con ganas de más.

    Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta Educación Integral: Crianza saludable - Charla abierta