NORTHLANDS Nordelta Community Choir 2017 Tour

Gira 2017 del Coro de la Comunidad Northlands Nordelta

Beyond NORTHLANDS' Walls (*), October 2017 - What's going on?

On the 26 of October we traveled by plane to Salta and by car from there to Purmamarca. We arrived at midday to “El manantial del silencio”, our hotel. That evening we had our first Choir Festival with the participation of the “MUYUYAI” Choir from Tilcara, the “CANTARES” Choir from Comunidad Educativa del Colegio Santa María de Salta and the “AGUAS CLARAS” Choir, from San Isidro, Buenos Aires.
Our Choir sang “Viva Jujuy”, “Adios Nonino”, “With or without you”, “Fix you” and “Canción con todos”. The audience gave us a very warm welcome.
On the 28 we had our second Choir Festival. Again we had a perfect blend with the other Choirs. We finished the presentation singing all together “El Sariri”.
Thanks to the school for giving us this space and for supporting these choir festivals!
From Sixto Laconich (choir director)

For me, it was a very special experience. We always meet on Mondays, sing for one hour and a half, then we go home. We never get to know each other.
Knowing the rest of the choir was a discovery, a treasure, I feel I made friends.
The combination of nature, singing and being together filled my soul.
I understood the importance of COMMUNITY in the practice.
Thanks to the School for allowing this project to come true.
Natalia B. (School mother)

Music creates bridges, so they say. Until two weeks ago, for me it was just a phrase.
It wasn’t just an experience. It was the opportunity to put into practice what we always say to our pupils: to allow themselves to share who they are and what they know with others, with generosity, respect and joy. In this way we discover that there are more things that unite us than separate us, and it all depends on the intensity with which we value them.
It is true, music creates bridges, it brings down walls.
Maria José B. (Primary teacher)

Salimos de Aeroparque el 26 a la mañana hacia Salta y luego en auto a Purmamarca. Llegamos al mediodía a “El manantial del silencio”,nuestro hotel. A la tarde tuvimos nuestro primer encuentro coral donde participó el Coro “MUYUYAI” de Tilcara, el Coro “CANTARES” de la Comunidad Educativa del Colegio Santa María de Salta y el Coro “AGUAS CLARAS” de San Isidro.
Nuestro Coro interpretó “Viva Jujuy”, “Adios Nonino”, “With or without you”, “Fix you” y “Canción con todos”. El público nos recibió con mucha calidez.
Al día siguiente tuvimos nuestro segundo encuentro coral. Nuevamente la integración con los demás coros fue increíble, terminamos el Concierto cantando todos juntos “El Sariri”.
¡Gracias al colegio por brindarnos este espacio y apoyar estos encuentros corales!
De Sixto Laconich (director del coro)

Para mí, fue una experiencia muy especial. Siempre nos vemos los lunes durante una hora y media, cantamos y nos vamos, pero no llegamos a conocernos.
Conocerlos fue un descubrimiento, un tesoro, siento que hice amigos.
La combinación de naturaleza, canto y convivencia me llenó el alma.
Entendí la importancia de hacer COMUNIDAD en la práctica. Gracias al colegio para permitir que este proyecto se haya podido concretar.
De Natalia B. (mamá del colegio)

Dicen que la música crea puentes. Hasta hace dos semanas, para mí era solo una frase.
No fue sólo una experiencia, sino la oportunidad de poner en práctica lo que siempre les inculcamos a nuestros alumnos: que se den permiso de compartir quienes son y qué saben con los demás, con generosidad, respeto y alegría. Así descubrimos que son muchas más las cosas que nos unen que las que nos distancian, y que todo depende de la intensidad que le demos al valorarlas.
Es verdad, la música crea puentes, derriba murallas.
De Maria José Butrón (Docente)

(*) Beyond NORTHLANDS' Walls / Más allá de NORTHLANDS

In this section, we pay recognition to the hard work and dedication of students, Old Northlanders and teachers who have excelled at an activity outside of School.
We are very proud of the outstanding achievements of our students and we feel it is important to congratulate them and show our support.
En esta sección queremos reconocer el esfuerzo y la dedicación de alumnos, graduados y docentes que han sobresalido en actividades fuera de NORTHLANDS.
Estamos muy orgullosos de sus excelentes logros y creemos que es muy importante difundirlos y que sepan que cuentan con todo nuestro apoyo.