Mercedes Paz

Mechi´s dream – Panamericanos 2017

Panamericanos 2017 – El sueño de Mechi

Beyond NORTHLANDS' Walls (*), December 2017 - What's going on?

We are proud that Mercedes Paz, PE teacher was summoned to represent Argentina at the Indoor Hockey Panamerican Games in Guyana to form the team of 11 players.

What makes indoor hockey so exciting?

Indoor hockey is a sport that requires skills that can be very different from outdoor play. Players use sticks, which are lighter and flatter; the ball has the same dimension, but lighter too. The aim is to score goals beyond a goalie; there are short corners and penalties. The players may not hit the ball, but only push it or deflect it, and may not raise the ball except in the shooting circle, with the purpose of scoring a goal.

The tournament will be round robin format (all against all) and those teams that finish in the first and second place will play the decisive match. The debut will be on October 15 against Barbados

At NORTHLANDS we are very proud of her passion, commitment and dedication in this sport. Congratulations Mercedes!

Estamos orgullosos de que Mercedes Paz, profesora de PE es una de las 11 convocadas para representar a Argentina en los Panamericanos de Hockey Indoor en Guyana.

¿Qué es lo que hace que el hockey indoor sea tan emocionante?

El hockey indoor es un deporte que requiere habilidades que pueden ser muy diferentes del juego al aire libre. Los jugadores usan palos, aunque más ligeros y más planos; la bola tiene la misma dimensión, pero más liviana. El objetivo es marcar goles más allá de un portero; hay córner cortos y penales. Los jugadores no pueden golpear la pelota, sino sólo empujarla o desviarla, y no puede levantar la pelota excepto en el círculo de tiro, con el propósito de marcar un gol.

Compartimos los resultados del Torneo que se realizó durante el mes de octubre (2017)

En NORTHLANDS estamos muy orgullosos de su pasión, empeño y dedicación en este deporte.¡Felicitaciones Mercedes!

IMG-20171025-WA0001 IMG-20171025-WA0003 IMG-20171025-WA0005

(*) Beyond NORTHLANDS' Walls / Más allá de NORTHLANDS

In this section, we pay recognition to the hard work and dedication of students, Old Northlanders and teachers who have excelled at an activity outside of School.
We are very proud of the outstanding achievements of our students and we feel it is important to congratulate them and show our support.
En esta sección queremos reconocer el esfuerzo y la dedicación de alumnos, graduados y docentes que han sobresalido en actividades fuera de NORTHLANDS.
Estamos muy orgullosos de sus excelentes logros y creemos que es muy importante difundirlos y que sepan que cuentan con todo nuestro apoyo.