IRONMAN 70.3 - A Dream Come True

IRONMAN 70.3 - Un sueño hecho realidad

Beyond NORTHLANDS' Walls (*) - March - What's going on?

On Sunday March 12th, the second edition of IRONMAN in Argentina took place, with a total of 2241 registered participants.

IRONMAN 70.3 consists of:
SWIM: 1.9 km + BIKE: 90 km + RUN: 21 km

"The challenge emerged last year: I went to see the IRONMAN at Nordelta, and while cheering for the athletes I decided to sign up. I started to train 6 times a week, eat and rest appropriately. Finally the day came, with three very difficult stages and a very demanding task at hand. I put my mind, body, and soul to complete the race, and I crossed the finish line with a smile. It was a unique experience and feeling the love of family, friends, and colleagues was wonderful.
I am glad to have completed this goal and I invite everyone to follow their dreams, because with hard work and passion anything is possible. I intend to compete in a new IRONMAN and I hope that 2018 will bring plenty of participants from Northlands to this adventure."

Gigi - Solange Vidoni
Physical Education teacher, Kindergarten Olivos.

El domingo 12 de marzo se realizó la segunda edición del IRONMAN en Argentina, con un total de 2241 inscriptos.

El Ironman 70.3 consta de:
SWIM: 1.9 km + BIKE: 90 km + RUN: 21 km

"El desafío surgió el año pasado: fui a ver el Ironman en Nordelta y mientras alentaba a los atletas decidí anotarme. Empecé a entrenar 6 veces por semana, a comer y descansar adecuadamente. Finalmente llegó el día, con tres etapas muy duras y una exigencia enorme. Puse cuerpo, mente y corazón para completar la carrera y crucé la meta con una sonrisa. Fue una experiencia única y sentir el aliento de familiares, amigos y colegas fue maravilloso.
Estoy muy feliz de haber cumplido este objetivo y los invito a seguir sus sueños, ya que con esfuerzo y pasión todo es posible. Me propongo un nuevo Ironman y espero que en 2018 seamos muchos los de Northlands en esta aventura."

Gigi - Solange Vidoni
Profesora de Educación Física, Kindergarten Olivos.

Visual LightBox Gallery generated by VisualLightBox.com

(*)Beyond NORTHLANDS' Walls / Más allá de NORTHLANDS

In this section, we pay recognition to the hard work and dedication of students, Old Northlanders and teachers who have excelled at an activity outside of School.
We are very proud of the outstanding achievements of our students and we feel it is important to congratulate them and show our support.
En esta sección queremos reconocer el esfuerzo y la dedicación de alumnos, graduados y docentes que han sobresalido en actividades fuera de NORTHLANDS.
Estamos muy orgullosos de sus excelentes logros y creemos que es muy importante difundirlos y que sepan que cuentan con todo nuestro apoyo.