Alumni International Achievements

Logros internacionales de exalumnos

Beyond NORTHLANDS' Walls (*), June 2017 - What's going on?

At NORTHLANDS we are proud of our Old Northlander's achievements all around the world. Today we want to highlight:

Valentina Litman ON 2011
She is the first sommelier in an award-winning restaurant with three Michelin stars. At the age of 23 she is in charge of the management and the recommendation of wines at the Martin Berasategui’s establishment located in San Sebastián (Spain). Valentina began her training at the Argentinean Institute of Gastronomy and took the initial and advanced course at the Argentine Center of Wines and Spirits before leaving for Spain. She did her internship at Martin Berasategui’s restaurant and at the end decided to stay as an assistant. At the end of 2015 she became first sommelier. Valentina is currently studying two Masters, the WSET (Wine and Spirit Education Trust), and the Court of Master Sommelier, both in England and the most respected worldwide.

Maria Peverelli ON 2006
She finished her MBA from Duke University in North Carolina with a Supportive Ambition award and a Dean’s Recognition Award. The first award is chosen by 450 peers and it’s related to the values of friendship and service. It’s awarded to the student who supports other students achieve their potential, under the motto “the success of one is the success of all”. The second award was established in 1998 to acknowledge students who, according to peers, faculty and the Dean, best represent the traditions of student service. María works full time at Apple, California as Supply Chain Manager.

Vicky Schwartz ON 2012
She graduated in Industrial and Systems Engineering from University of Southern California, Summa Cum Laude and Outstanding student of the year. She also graduated as Private Pilot from Santa Monica Airport while studying Industrial Engineering. Victoria worked in an aviation company called Aviation Portfolio and also at Microsoft as Supply Chain Intern. She is now returning to Microsoft in a full time position.

Virginia Teijeiro ON 2004
She finished her PhD in Biomedical Sciences (CDB) from Cornell University in New York. She studied microRNA function in early human embryonic development using human embryonic stem cells coupled with CRISPR genome editing as a model system. Virginia chose Weill Cornell because of its unique opportunity to be sorrounded by three excellent biomedical institutes where opportunities to meet with prominent researchers and to form fruitful collaborations abound.
Congratulations on your graduation, Dr. Teijeiro!

En NORTHLANDS estamos orgullosos de los logros de nuestros exalumnos alrededor del mundo. Hoy queremos destacar:

Valentina Litman ON 2011
Es la primera sommelier en un restaurante galardonado con tres estrellas Michelin. Con 23 años se encarga de la gestión y la recomendación de los vinos en el establecimiento Martín Berasategui ubicado en la región de San Sebastián (España). Valentina comenzó su formación en el Instituto Argentino de Gastronomía y realizó el curso inicial y avanzado en el Centro Argentino de Vinos y Espirituosas antes de irse a España. Hizo su pasantía en Martin Berasategui y al finalizar decidió quedarse como ayudante. A fines de 2015 ascendió a primer sommelier. Actualmente, Valentina está realizando dos Masters. Uno es el WSET sigla de
The Wine and Spirit Education Trust, y el otro es la Court of Master Sommelier, ambos en Inglaterra y los más respetados a nivel mundial.

Maria Peverelli ON 2006
Terminó su MBA en Duke University (North Carolina) con dos premios que destacan sus valores: Supportive Ambition Award y Dean’s Recognition Award. El Ambition Award reconoce los valores de Amistad y Servicio entre 450 pares de su cohorte y se entrega al alumno que ayuda a otros a alcanzar su potencial bajo el lema “el éxito de uno es el éxito de todos”. El segundo premio “Dean’s Recognition Award” se estableció en 1998 para reconocer al estudiante que mejor representa la tradición de servicio entre los alumnos, este premio es elegido entre alumnos, docentes y Director. Actualmente María está trabajando en California con una posición de tiempo completo para Apple.

Vicky Schwartz ON 2012
Se graduó de Ingeniera Industrial y Sistemas en la Universidad de Southern California con honores, Summa Cum Laude y alumna destacada de su año. Mientras que estudiaba Ingeniería se graduó como piloto privado en el Aeropuerto de Santa Mónica y realizó una pasantía en Microsoft. Actualmente está trabajando en Seattle con una posición de tiempo completo en Microsoft.

Virginia Teijeiro ON 2004
Terminó su PhD en Ciencias Biomédicas en la Universidad de Cornell en Nueva York. Ella estudió la función del microARN en el desarrollo embrionario humano temprano usando células madre embrionarias acopladas al sistema CRISPR para la edición de genes, como sistema modelo. Virginia eligió Weill Cornell por ser una oportunidad única de estar rodeada de tres excelentes institutos de ciencias biomédicas, donde abundan las oportunidades de conocer investigadores prominentes y colaborar productivamente.
¡Felicitaciones Doctora Teijeiro!

Vicky Schwartz ON 2012 Maria Peverelli ON 2006 Virginia Teijeiro ON 2004 Valentina Litman ON 2011

(*) Beyond NORTHLANDS' Walls / Más allá de NORTHLANDS

In this section, we pay recognition to the hard work and dedication of students, Old Northlanders and teachers who have excelled at an activity outside of School.
We are very proud of the outstanding achievements of our students and we feel it is important to congratulate them and show our support.
En esta sección queremos reconocer el esfuerzo y la dedicación de alumnos, graduados y docentes que han sobresalido en actividades fuera de NORTHLANDS.
Estamos muy orgullosos de sus excelentes logros y creemos que es muy importante difundirlos y que sepan que cuentan con todo nuestro apoyo.