Trip to NYC

Viaje a NYC

Secondary Nordelta & Olivos - What's going on?

Year 11 students accompanied by their Art and Drama teachers traveled to New York from 8 to 18 February. The purpose of the trip is to complement the different areas of the IB by attending an intensive programme of Visual Arts and Theatre Arts.
The trip includes theatre outings (Broadway and off Broadway) as well as different theatrical traditions of the world presented in New York, where theater abounds in both quantity and quality. Visits to universities like SVA & Pratt and academies like New York Film Academy, Broadway Dance Center and Student League.
The purpose of this trip is also to familiarize themselves with another culture, practice the English language, and appreciate a cosmopolitan city, visit tourist attractions, museums and different areas of New York.

Los alumnos de Año 11 acompañados por sus profesores de Arte y Drama viajaron a Nueva York del 8 al 18 de febrero. El viaje tiene como propósito complementar las diferentes áreas del IB asistiendo a un intensivo programa de estudios de Artes Visuales y Teatro.
El programa incluye salidas al teatro (Broadway y off Broadway) como así también distintas tradiciones teatrales del mundo presentadas en Nueva York, donde el teatro abunda tanto en cantidad como en calidad. Visitamos universidades como SVA, Pratt y academias como New York Film Academy, Broadway Dance Center y el Student League.
El objetivo de este viaje también involucra familiarizarse con otra cultura, practicar el idioma Inglés, apreciar una ciudad cosmopolita, visitando los puntos turísticos de interés, museos y diferentes zonas de Nueva York. .

Trip to NYC Trip to NYC Trip to NYC Trip to NYC Trip to NYC Trip to NYC Trip to NYC Trip to NYC Trip to NYC