March´s IB attituted: RESPECT

March´s IB attitude: RESPECT

Actitud IB de Marzo: RESPETO

Primary Olivos - What's going on?

On Friday 3rd March we took a moment to think about values in our School (one of our institutional objectives). We started the assembly with a moment of mindful reflection.
Olivos Primary launched a new housepoints campaign. Each month we will select an IB attitude to focus on and students will be given a housepoint for demonstrating that attitude. March´s attitude is RESPECT. All members of School staff can give housepoints to a student demonstrating respect, be it towards another student, a member of staff, the environment.
This month´s housepoints were designed by: Y6A Venezia and Catalina, Y5A Sixtine, Pedro, Trinidad, Luisa and Valentina.
We closed the assembly thinking about putting into action the PSE axis for the year: Responsibility for Oneself.

El viernes 3 de marzo nos tomamos un momento para pensar juntos sobre los valores en nuestro Colegio (uno de nuestros objetivos institucionales). Comenzamos el encuentro con una reflexión y práctica de mindfulness.
Primaria Olivos lanzó una nueva campaña de Housepoints. Cada mes vamos a seleccionar una actitud del perfil del IB para focalizar en ella; y los alumnos que la demuestren obtendrán un housepoint. La actitud de marzo es RESPETO. Todos los miembros del personal del Colegio pueden otorgarle un housepoint a alumnos que demuestren respecto hacia otro alumno, hacia un miembro del personal, hacia el medioambiente.
Este mes el diseño de los houseponits estuvo a cargo de: Venezia y Catalina de Año 6A, Sixtine, Pedro, Trinidad, Luisa y Valentina de Año 5A.
Cerramos el encuentro pensando en cómo poner en acción el eje de PSE de este año: Responsabilidad por uno mismo.

IB attitude: Respect IB attitude: Respect IB attitude: Respect IB attitude: Respect IB attitude: Respect IB attitude: Respect IB attitude: Respect