Olimpíada Matemática Argentina

Argentine Maths Olympics

Olimpíada Matemática Argentina

Primary and Secondary Nordelta & Olivos, 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

Students from Year 5 and Year 6 took part in the Ñandú Argentine Maths Olympics this year. We congratulate the team on their perseverance, commitment and hard work. And mostly, on being risk-takers!!

69 students from Year 5 and Year6 took part in the School Round by the end of April. 45 students passed onto the next round and began a weekly specific practice after school hours.

Y11 student Pedro H. participated in these meetings sharing his enthusiasm and knowledge with our younger students. Pedro has been Province and National Champion several times!!

After the Inter-school Round held in May, 27 students continued their practice and sat for the test at the Local Round in June. 11 students passed to the Regional Round in August. Also, due to their high performance in some of these rounds, 10 students were invited to Mar del Plata to take part of an optional Province Competition. And Year 6 NORTHLANDS students Alejo García Zavaleta and Ignacio Valcarce were 2017 Champion and sub-champion in their level!!

Finally, 6 students moved on to the National Round: Year 6 Ignacio V., Agustina V., Alejo G. Z. and Year 5 Malena B., Martina N. A.and Violeta de las C. Ignacio got a Mention in this final round!!

Alumnos de Año 5 y Año 6 participaron del Certamen Ñandú de la Olimpíada Matemática Argentina (OMA) este. Felicitamos al equipo por su perseverancia, compromiso y trabajo sostenido. Y sobre todo, ¡por ser audaces!

69 chicos de Año 5 y Año 6 participaron del certamen escolar realizado a fines del mes de abril. 45 de estos alumnos pasaron a la siguiente ronda y comenzaron una práctica específica semanal después del horario de clases.

Pedro H. alumno de Año 11, participó de esos encuentros aportando todo su entusiasmo y conocimiento a nuestros alumnos más chicos. ¡Pedro fue Campeón Provincial y Nacional en reiteradas oportunidades!

Luego del certamen interescolar, ocurrido en el mes de mayo, 27 alumnos continuaron con la práctica y participaron en el certamen Zonal en junio. 11 alumnos pasaron a la Ronda Regional en agosto. Además, debido a su alto rendimiento en las primeras de estas rondas, 10 alumnos fueron invitados a participar de la Competencia Provincial realizada en Mar del Plata. Y alumnos de Año 6 de NORTHLANDS Alejo García Zavaleta e Ignacio Valcarce fueron el Campeón y Sub-campeón 2017 en su nivel.

Finalmente, 6 alumnos participaron de la Ronda Nacional en octubre en la ciudad de Mar del Plata: Ignacio V., Agustina V., Alejo G. Z. de Año 6 y Malena B., Martina N. A. y Violeta de las C. de Año 5. ¡¡Ignacio obtuvo una Mención en esta ronda final!!

Related galleries / Galerías relacionadas