Drama?

Why do we teach Drama?

¿Por qué enseñamos Drama?

Primary Olivos, December 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

We believe it teaches children not only how to speak clearly, loudly and with confidence, but it also builds their self-esteem. It helps them develop their tolerance and empathy towards each other, working together in a safe place where actions and consequences can be examined, discussed and experienced, with respect, solidarity, and cooperation.

Throughout the primary school, our focus is exploring drama as a means of investigating feelings, knowledge and ideas, and to examine relationships between people. The emphasis is on the process of creating drama rather than performance. Children have the chance to share their drama skills, not only within the drama room, but also in the many activities the school offers providing them another "non-traditional" opportunity to learn and to demonstrate learning.

Creemos que a través del teatro los chicos no solamente aprenden a hablar con confianza de manera clara y fuerte, sino que también construyen su autoestima. Los ayuda a desarrollar tolerancia y empatía hacia los demás, trabajando juntos en un lugar seguro en donde las acciones y consecuencias pueden ser examinadas, discutidas y experimentadas con respeto, solidaridad y cooperación.

A lo largo de toda la Primaria, nuestro foco está puesto en explorar el teatro como una forma de investigar sentimientos, conocimientos e ideas, y de examinar los vínculos entre las personas. El énfasis está puesto en el proceso de crear teatro, más que en la performance. Los chicos tienen la posibilidad de compartir sus habilidades teatrales, no solamente dentro del salón de teatro sino también en las múltiples actividades que el Colegio les ofrece, brindándoles otras oportunidades “no-tradicionales” para aprender y demostrar su aprendizaje.

Related galleries / Galerías relacionadas